Pilsko* (1557 m n.p.m.) –> Munczolik* –> Palenica* –> Trzy Kopce* –>  Rysianka (1322 m n.p.m.)  06.08.2016 – 07.06.2016

Pilsko, Munczolik, Palenica, Trzy Kopce, Rysianka to szczyty wchodzące w skład Korony Beskidu Żywieckiego Klubu Zdobywców Koron Górskich RP

Pierwszy weekend sierpnia postanowiliśmy spędzić na dwudniowej wyprawie po Beskidzie Żywieckim, podczas której przechodziliśmy przez kolejne szczyty wchodzące w skład Korony Beskidu Żywieckiego – projektu klubu KZKG RP

Wycieczkę rozpoczęliśmy w sobotę rano, kierując się samochodem do Korbielowa, skąd wyruszyliśmy na szlak w stronę Hali Miziowej. Według prognozy pogody, sobota nie miała rozpieszczać letnią aurą. Tak też niestety było. Dzień rozpoczął się bardzo pochmurnie, a kiedy tylko dojechaliśmy do Korbielowa na parking tuż obok jednego z wyciągów narciarskich – zaczął padać deszcz. Chcieliśmy uniknąć całkowitego przemoczenia, dlatego też cierpliwie czekaliśmy w aucie, aż warunki nieco się poprawią. Spędziliśmy tak 3 i pół godziny, aż w końcu pogoda pozwoliła nam wyruszyć na szlak :). Niebo nadal było zachmurzone, jednak deszcz tylko kropił, a mgła odrobinę zelżała i nieśmiało odkrywała piękne widoki. Wyposażeni we wszelkie niezbędne rzeczy w trakcie deszczowej pogody, ruszyliśmy początkowo koło wyciągu narciarskiego w górę, idąc wzdłuż niego po trawiastej powierzchni, która przypominała łąkę, która ostro wznosi się ku górze.  Po chwili deszcz całkowicie ustał, a po około 30 minutach trawiaste podłoże skończyło się i weszliśmy na ubitą, kamienistą drogę trzymając się zielonego szlaku.  Trasa wiodąca na Halę Miziową jest zróżnicowana, ze względu na to, że momentami mocno wznosi się ku górze, a po chwili prowadzi nas łagodną ścieżką w otwartej przestrzeni bądź w obszarze zalesionym. Przez większą część trasy podążamy tuż obok wyciągów narciarskich czy też orczyków, gdyż zimą jest to raj dla miłośników białego szaleństwa takiego jak jazda na nartach czy na desce :).  Mimo tego, że dzień zaczął się nieciekawą pogodą, to droga przebiegała przyjemnie, i z każdą minutą warunki były coraz lepsze :).  W odcinkach leśnych szliśmy w otoczeni zieleni, która po deszczu miała intensywne, świeże kolory.

Na jednym z odcinków leśnych możemy skorzystać z miejsca do odpoczynku, w którym czeka na turystów specjalnie przygotowana drewniane ławka i stolik :). Tuż za miejscem wypoczynku drogowskaz pokazuje, że do schroniska na Hali Miziowej pozostało około 45 minut :).

Po krótkiej chwili dostrzegamy, że szlak zielony łączy się z żółtym.

Idziemy zatem cały czas do góry wśród licznych drzew.  W pewnym momencie dochodzimy na Halę Kornieniecką na wysokości 1220 m.n.p.m, skąd dzieli nas ostatnie podejście od Hali Miziowej. Po kilku chwilach od tego miejsca, docieramy do dużego schroniska na Hali Miziowej 🙂

Schronisko na Hali Miziowej Po chwili odpoczynku koło schroniska wyruszyliśmy dalej na szczyt Pilska. Z Hali Miziowej można tam dotrzeć na dwa sposoby – szlakiem żółtym bądź czarnym. Każdy z nich według drogowskazu powinien nam zająć około 30 minut, jednak w rzeczywistości trasa jest nieco dłuższa i trwa około 45 minut. My wybraliśmy szlak czarny. Początkowo idziemy trawiastym podłożem, a po chwili ubitą drogą, która jest dość stroma. Pogoda wyraźnie się poprawiła, a widoki były niesamowite.

Schronisko w oddali 🙂

Droga wśród kosodrzewiny 🙂

Na Pilsku zameldowaliśmy się około godziny 18. Na szczycie byliśmy całkiem sami. Warunki było zdecydowanie bardziej jesienne niż letnie. Wiał wiatr i było dość chłodno dlatego też ubraliśmy bluzy pod kurtki, gdyż krótka chwila bez ruchu, powodowała że robiło nam się coraz bardziej zimno 🙂 Po kilkunastu minutach na szczycie, wyruszyliśmy w drogę powrotną żółtym szlakiem do schroniska, gdzie wypiliśmy gorącą herbatę 🙂 Spędziliśmy jeszcze jakiś czas przed schroniskiem wpatrując się w góry, a następnie rozłożyliśmy karimaty i śpiwory, spędzając tę noc na Hali Miziowej.

Następnego dnia obudziliśmy się o 6:30. Zjedliśmy śniadanie i wyszliśmy ze schroniska podziwiać góry o poranku 🙂 Niedziele była o wiele lepsza pod względem pogodowym. Od rana świeciło słonko a widoki były piękne. Ze schroniska na Hali Miziowej wyruszyliśmy na Rysiankę czerwonym szlakiem.  Ze względu na intensywne opady deszczu, które miały miejsce dzień wcześniej, w wielu miejscach na szlaku było błoto, które staraliśmy się obejść. Droga prowadziła wokół drzew, ubitą kamienistą drogą. Początkowo schodziliśmy dość mocno w dół, a następnie coraz mocniej do góry.  Po jakimś czasie docieramy na bardziej otwartą przestrzeń, pełną zieleni i cudownych choinek 🙂 Po drodze na Rysiankę przechodzimy przez szczyt Palenicy (Brts), na której znajduje się miejsce do odpoczynku 🙂

Dalsza trasa prowadzi w większości przez leśne ścieżki. Podczas ostatniego podejścia na Halę Rysiankę odsłaniają się niesamowite widoki, które będziemy podziwiać siedząc przed schroniskiem 🙂

Podczas ostatniego podejścia na Halę Rysiankę odsłaniają się niesamowite widoki, które będziemy podziwiać siedząc przed schroniskiem 🙂 Po ponad godzinnym odpoczynku na Rysiance, udaliśmy się w drogę powrotną, ponownie przez Halę Miziową, gdyż musieliśmy dotrzeć z powrotem do samochodu, który pozostawiliśmy w Korbielowie.

Po intensywnej dwudniowej wycieczce, wróciliśmy do domu, zadowoleni i dużą ilością niesamowitych wrażeń. To był bardzo udany weekend 🙂

Trasa w pigułce^

Korbielów (okolice wyciągu krzesełkowego) –> Hala Miziowa (Schronisko PTTK) – ok. 2h
    Hala Miziowa (Schronisko PTTK) –> Pilsko – 30 min.
  (…)

Hala Miziowa (Schronisko PTTK) –> Munczolik –> Palenica –> Trzy Kopce –> Hala Rysianka – ok. 2h                   15min.

Górskie pozdrowienia, “W cieniu Gór”!!

^czasy podane są na podstawie mapy Beskid Żywiecki, ExpressMap, Warszawa 2015

*Pilsko, Munczolik, Palenica, Trzy Kopce, Hala Rysianka – szczyty wchodzące w skład Korony Beskidu Żywieckiego Klubu Zdobywców Koron Górskich RP

Kompletujesz wszystkie szczyty, które wchodzą w skład Korony Beskidu Żywieckiego? 🙂 Jeśli tak – możesz uzyskać odznaczenia 🙂