Gruba Buczyna przez Krawców Wierch

Krawców Wierch –> Gruba Buczyna – 05.11.2017

KRAWCÓW WIERCH Krawców Wierch* to miejsce, w które wracamy niemal po równym roku. W cale tego nie planowaliśmy i tak naprawdę całkiem przypadkiem wybraliśmy się tam w tym samym czasie, tyle że rok później 😃. A wszystko przez to, że w dalszym ciągu realizujemy projekt Korony Beskidu Żywieckiego, który należy do klubu KZKG .Kiedy byliśmy tam w ubiegłym roku, nie kompletowaliśmy szczytów Korony i nieco w inny sposób planowaliśmy trasy, więc przez niektóre miejsca musimy przejść jeszcze raz, jednak musimy przyznać, że to całkiem przyjemny “problem” 😏. Szczyt, który tego dnia był głównym celem to Gruba Buczyna*, znajdujący się w niedalekiej odległości od Krawców Wierch. Ze względu na to, że na blogu jest już relacja z tego miejsca, wszystkich zainteresowanych odsyłamy do wcześniejszego wpisu, który odszukacie, klikając w link obok –> KRAWCÓW WIERCH . 🙂 Znajdziecie tam relacje nieco bardziej zimową i mroźną, a z tej wędrówki zapraszamy na fotorelacje w jesiennej odsłonie 😃. Krawców Wierch - Bacówka                                                          (Bacówka na Krawcowym Wierchu)

Kiedy minęliśmy Bacówkę na Krawców Wierch, ruszyliśmy dalej, żeby dotrzeć na Grubą Buczynę szlakiem niebieskim. Idziemy mijając ostatnią stację drogi krzyżowej i wchodzimy w las. Następnie kierujemy się na lewo i idziemy niemal równym odcinkiem, bardzo prostym, gdzie może się wydawać, że nie będą nas czekać żadne trudności, prócz dużej ilości błotnistych fragmentów. Jednak my szliśmy tędy krótko po wielkich wichurach wręcz huraganach albo jak się przyjęło mówić – orkanach, które przeszły przez Polskę. Mieliśmy okazję zobaczyć na własne oczy jakie szkody potrafią spowodować takie wiatry. W pewnym miejscu, kiedy spojrzeliśmy przed siebie wydawało nam się, że nie zdołamy przejść dalej. Wielkie drzewa były powalone dosłownie na szlaku, więc musieliśmy przedzierać się przez gałęzie i olbrzymie pnie. Na szczęście bez większych problemów udało nam się przedostać, jednak trzeba przyznać, że uświadomiliśmy sobie jak ogromną siłę ma w sobie wietrzysko i jak bardzo nie chcielibyśmy nigdy znaleźć się w lesie podczas podobnej wichury.

Ostatnie podejście na Grubą Buczynę jest bardziej strome i mocniej pnie się w górę. Na szczycie jest tabliczka, więc na szczęście nie musimy kombinować, szukając najwyższego wniesienia 😏 Udało się – kolejny szczyt Korony Beskidu Żywieckiego w komplecie.                                                                                (Gruba Buczyna)

Bardzo jesienna aura 😃 słonecznie, chłodno a droga pokrywała się coraz większą ilością liści. Niedaleko tabliczki, pomiędzy drzewami dostrzec można całkiem ładne widoki, gdzie nie sposób przeoczyć w oddali ośnieżone tatrzańskie szczyty 😍 Często opisując widoczną panoramę z różnych wierzchołków, wspominamy o tym, gdzie można obserwować Tatry. Jest mnóstwo takich miejsc, z których są one widoczne i trudno jest nam o nich nie mówić, bo jednak trzeba przyznać, że są one naszą górską perełką 😍 Pewnie dlatego, że są najwyższe, skaliste i robią wrażenie nawet, jeśli obserwujemy je z dużej odległości. My lubimy to robić i jest to nasz punkt, na którym zawsze się skupiamy wpatrując się w górskie krajobrazy.

Trasa w pigułce^

Glinka -> Bacówka na Krawcowym Wierchu – 2 h 5 min.

Bacówka na Krawcowym Wierchu -> Krawców Wierch – 10 min.
    Krawców Wierch -> Gruba Buczyna – ok. 25 min.

Z górskimi pozdrowieniami, “W cieniu Gór” !!

^czasy podane na podstawie mapy “Beskid Żywiecki”, ExpressMap, Warszawa 2015

*Krawców Wierch, Gruba Buczyna – szczyty wchodzące w skład Korony Beskidu Żywieckiego Klubu Zdobywców Koron Górskich RP

Kompletujesz wszystkie szczyty, które wchodzą w skład Korony Beskidu Żywieckiego? 🙂 Jeśli tak – możesz uzyskać odznaczenia 🙂