Górskie motywy na naszym weselu

Ślub i wesele to wyjątkowe wydarzenie dla każdej pary, również w naszym przypadku był to ekscytujący czas, do którego podchodziliśmy bardzo emocjonalnie. Jeśli śledzisz Drogi Czytelniku naszego bloga na bieżąco i podglądasz, co dzieje się u nas na facebookowym fanpagu, wiesz, że to już drugi wpis poruszający tematykę ślubno-weselną. Jeżeli przegapiłeś poprzedni, gorąco zachęcamy do kliknięcia w link obok, który przekieruje Cię do posta o GÓRSKICH PLENERACH ŚLUBNYCH .Nie obawiaj się jednak – nasz blog nie zmienia profilu i nie przekształca się w ślubny kącik, a my nie zostajemy wedding plannerami 👰👨😏. Wytłumaczeniem wszystkiego są oczywiście GÓRY – wspólna pasja, dzięki której realizujemy swoje marzenia, które nigdy się nie kończą, wręcz przeciwnie – przybywają kolejne coraz bardziej szalone, a właściwie możemy śmiało powiedzieć, że marzymy cały czas 😊. Jako para górskich maniaków, chcieliśmy, aby w tym ważnym dniu, nie zabrakło górskich motywów, a nasi goście nie mieli wątpliwości, że to impreza prawdziwych ludzi gór 😊🌄🌄. Cały szkopuł tkwił w tym, żeby drobne górskie elementy “przemycić” w taki sposób, aby nie było to nachalne i przerysowane, a cała uroczystość była spójna, elegancka i z klasą.

GÓRSKIE MOTYWY NA NASZYM WESELU:

• ZAPROSZENIA → Lista gości to jedna z pierwszych czynności, którą należy zrobić, żeby określić przybliżoną ilość osób. Jednak, aby goście się zjawili, musimy ich zawiadomić o uroczystości. Do tego potrzebne są nam oczywiście zaproszenia ślubne. I to właśnie ten element był pierwszym górskim akcentem, który nasi goście mieli okazję zobaczyć. Kiedy szukaliśmy odpowiedniego szablonu, trafiliśmy na tysiące wzorów na różnych stronach internetowych. Przeglądając kolejne z nich, szybko doszliśmy do wniosku, że nie możemy dopuścić do tego, aby zaproszenie na nasz ślub było zwykłe, pospolite i różniące się od innych jedynie kolorem wstążki, kokardki czy kwiatka. Chcieliśmy, żeby zaproszenie odzwierciedlało nas samych. Wyraźnie różniły się od tych standardowych, dzięki temu, kiedy wręczaliśmy je naszym gościom, często słyszeliśmy, że są: “takie inne”, “ciekawe”, “rzadko spotykane”… Właśnie o to nam chodziło 😊. A jakie właściwie były?? Kwadratowe, w kolorach brązu i zieleni. Na przodzie widniały góry, nad którymi latają ptaki, dwa plecaki turystyczne, jeleń i sarna. We wnętrzu prócz wszystkich niezbędnych informacji, znajdował się górski emblemat, w który zostały wplecione nasze inicjały . Tył natomiast przedstawiał dwoje ludzi z plecakami, idących na wspólną górską wyprawę (małżeńskim szlakiem przez życie 😊).
  •  WINIETKI → Zostając w tematyce ślubnej papeterii, kolejnym górskim elementem były winietki, które każdy gość znalazł przy swoim talerzu. Były one spójne z zaproszeniem – na ich przodzie widoczny był zarys gór, a na tyle dwójka wędrowców.

(fot. Bartosz Baier)

• ETYKIETY → Napoje, które miały wprawić gości w dobry nastrój również przyozdobione zostały górskim elementem. Były to etykiety na alkohol, na których znajdował się identyczny emblemat górski, jak we wnętrzu zaproszenia.

• KSIĘGA GOŚCI → Dla uchwycenia jak największej ilości wspomnień, przygotowaliśmy Księgę Gości, w której każdy z gości mógł pozostawić po sobie ślad, wpisując kilka miłych słów na pamiątkę. To był kolejny górski motyw, a wyglądała ona identycznie, jak ślubne zaproszenia. Na pierwszej stronie umieściliśmy nasze zdjęcie z jednej tatrzańskiej wyprawy na Przełęcz Karb.

• DROGOWSKAZ WESELNY → Jeden z górskich elementów można było zobaczyć tuż przed wejściem na salę weselną. Umieściliśmy tam drogowskaz – tabliczkę, która wskazuje właściwą drogę na górskim szlaku. Tego dnia pokazywał drogę na salę, w której odbywało się nasze wesele. Na tabliczce widniał napis “Wesele – Patrycja & Mateusz”, a kolor szlaku, który wykorzystaliśmy to czerwony. Dlaczego akurat czerwień?? Być może niektórzy odczytali to jako użycie koloru miłości 💕 my jednak zrobiliśmy to z zupełnie innego powodu. W górach czerwony kolor oznacza szlaki główne, najciekawsze z pięknymi widokami. To właśnie tym kolorem oznakowany jest między innymi najtrudniejszy polski szlak w Tatrach – Orla Perć czy Główny Szlak Beskidzki 🌄🌄🌄.

(fot. Bartosz Baier)

• MUCHA PANA MŁODEGO → Kolejny górski detal zauważalny był w stroju Pana Młodego. Jak się okazuje drobny, zwykły element męskiej garderoby nie musi wyglądać nudno i zwyczajnie. Od samego początku wiedzieliśmy, że chcemy, aby Pan Młody miał muszkę. Ta, którą założył Mateusz była wyjątkowa – drewniana, brązowa z wyżłobioną górską aplikacją. Była zdecydowanie wisienką na torcie w stroju Pana Młodego 👨😊.

(fot. Bartosz Baier)(fot. Bartosz Baier)

• TORT → A jeśli wspomnieliśmy już o torcie, zatrzymajmy się chwilkę przy tej słodkiej niespodziance. Podczas takiej uroczystości jak wesele, prócz wyśmienitego smaku nie mniej ważne jest to, jak wygląda tort. Zależało nam, aby ten słodki element był kolejnym górskim zaskoczeniem dla naszych gości. Piętrowy, choć raczej minimalistyczny, dla nas był niezwykle wyjątkowy, ponieważ znalazły się na nim słodkie góry. Stworzyliśmy sobie w głowie jego wizję, którą skrupulatnie opisaliśmy cukiernikowi. Z drżącym sercem oczekiwaliśmy odpowiedzi, czy to co wymyśliliśmy jest możliwe do wykonania. Całe szczęście nasz pomysł został przyjęty, a my byliśmy zapewnieni o tym, że będzie to prawdziwy górski tort. Był to element, którego obawialiśmy się najbardziej, ze względu na to, że był transportowany na salę w dniu ślubu i wesela, więc nie mogliśmy zobaczyć go wcześniej. Wybiła godzina krojenia, a my z wielkimi emocjami wypatrywaliśmy go z daleka. Udało się!!! Był dokładnie taki, o jaki prosiliśmy 😜.

(fot. Bartosz Baier)(fot. Bartosz Baier)(fot. Bartosz Baier)

• OBRĄCZKI ŚLUBNE → Symbolem małżeństwa i pamiątką, którą nosimy na palcu codziennie jest oczywiście obrączka ślubna. Aby obrączka nabrała wyjątkowego charakteru, młoda para często decyduje się na grawer wewnątrz nich. Dla nas również ważne było to, aby wnętrze naszych obrączek zawierało wyjątkową treść. W przypadku naszych obrączek treść nie stanowią jedynie słowa, napisy czy daty, ale jest nią także zarys gór w centralnym miejscu we wnętrzu.

(fot. Bartosz Baier)

• UPOMINEK DLA GOŚCI → Zabawa minęła w fantastycznej atmosferze, również przy rytmach górskich piosenek. Za tą niepowtarzalną i jedyną weselną imprezę chcieliśmy również podziękować naszym gościom. Każdy z nich przy swoim talerzyku znalazł magnes na lodówkę, na którym widniało nasze zdjęcie, które zostało wykonane specjalnie z myślą  o upominku dla gości, w drodze na Zawrat w okolicach Doliny Pięciu Stawów Polskich.

• PREZENT → A jeśli mowa o prezentach to z ogromną przyjemnością, chcielibyśmy pokazać Wam jeden z upominków, który otrzymaliśmy. Jest dla nas wyjątkowy i pełen inspiracji. To Atlas Gór Świata. Piękne wydanie w twardej okładce, w którym możemy znaleźć góry z każdego kontynentu, o których możemy czytać, czytać i czytać, a to wszystko w towarzystwie niesamowitych fotografii, na które można patrzeć bez końca. Wymarzony prezent, który zajął wyjątkowe miejsce w naszej górskiej biblioteczce 😊🌄🌄. Jeśli chcesz dowiedzieć się o Atlasie nieco więcej zapraszamy TUTAJ 🙂

W taki właśnie sposób udało nam się wpleść górskie motywy w tym szczególnym dniu jakim jest ślub i wesele. Być może wśród Was, Drodzy Czytelnicy jest para, która nie tylko jest zakochana w sobie, ale także w górach i również marzy o tym, aby w tym ważnym dniu nie zabrakło górskich akcentów. Jeśli nasze pomysły Wam się spodobały i będziemy dla Was inspiracją, do tego, aby wykorzystać któryś z nich, będzie nam niezmiernie miło 🌄🌄😉.

Z górskimi pozdrowieniami, “W cieniu Gór”!!

About the Author

7 komentarzy to “Motyw GÓR na weselu”

1. Wow, Super! Nasze wesele też ma podobny motyw i widzę, że nadajemy na podobnych falach. Swoją drogą … gdzie pan mlody znalazl taka cudowna muchę? Jest świetna!

• Dziękujemy 🙂 Muchę kupiliśmy w lokalnym, niewielkim sklepie z garniturami, ale są dostępne również w Internecie 🙂 jest tego całkiem sporo – do wyboru, do koloru z przeróżnymi motywami 🙂 Wystarczy wpisać “drewniana muszka” 🙂 🙂 🙂

• Właśnie próbowałam znaleźć z górskim motywem i graniczy to z cudem! Mimo wszystko nie poddajemy się i szukamy dalej 🙂 dzięki za inspiracje!

• Bardzo dziękujemy 🙂 Winietki i całą papeterię ślubną zamawialiśmy na stronie internetowej ŚLUB I PAPIER – https://slubipapier.pl 🙂 winietki motywem związane były z zaproszeniami i etykietami na alkohol 🙂 na ich stronie można znaleźć wiele różnych szablonów i z pewnością co roku pojawiają się jakieś nowe, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie 🙂 Pozdrawiamy 🙂

2. Czesc,
    Z narzeczona tez byśmy planowali mieć obrączki z motywem górskim. Moglibyście zdradzić gdzie znaleść takiego jubilera który takie wykona ?