Pierwszy weekend lata 2017

Hala Rysianka –> Trzy Kopce –> Munczolik –> Pilsko (…) –> Hala Lipowska –> Hala Redykalna –> Hala Boracza – 23-25.06.2017

Czerwiec był miesiącem, w którym inne obowiązki uniemożliwiły nam częstych wyjazdów w góry. Mnóstwo istotnych spraw do załatwienia, ciągły pośpiech i brak czasu… Dobrze, że są magiczne aplikacje na smartfona, dzięki którym mogliśmy obserwować kamerki w górach i chociaż w taki sposób nacieszyć oko :). Jak poznać, że góry pochłonęły nas bez końca i jesteśmy uzależnieni od nich całkowicie? Właśnie wtedy uświadamiamy sobie to że, kiedy nie możemy jechać na kolejną górską wyprawę jesteśmy jacyś nerwowi, nie możemy sobie znaleźć miejsca, czegoś nam brakuje i co chwila mówimy do siebie “…chce już w góry!” :). Aż w końcu ostatni weekend czerwca, pierwszy weekend lata mamy cały do dyspozycji i możemy w całości spędzić go tam, gdzie jest nam najlepiej. Po co więc czekać do soboty? 🙂 Już w piątek popołudniu szybko spakowaliśmy plecaki i ruszyliśmy w drogę. Zadowoleni i w dobrych humorach bo czekają nas dwa dni z widokiem na góry. Ruszamy w Beskid Żywiecki. Naszym celem są miejsca, które znamy doskonale, bo nawet już przestaliśmy liczyć ile razy tam byliśmy. Wszystkie szczyty przez, które przechodzimy należą do projektu Korony Beskidu Żywieckiego klubu KZKG RP. Zajeżdżamy do Żabnicy Skałki i ruszamy na Rysiankę*, na której spędzimy noc… ale nie w schronisku a obok niego. W końcu przyszło lato więc to dobry czas, żeby rozbić namiot. Wszystkie miejsca, trasy, szczyty opisaliśmy już we wcześniejszych relacjach na naszym blogu, więc zainteresowanych odsyłamy do linków obok –> Wędrówka na Rysiankę , Pilsko –> Rysianka , Hala Rysianka –> Hala Lipowska –> Hala Redykalna –> Hala Boracza

Późnym wieczorem docieramy na Rysiankę. Jednak teraz dni są bardzo długie więc jeszcze jest jasno i dla nas trwa on długoo :). Wybieramy najlepsze miejsce do tego, żeby po przebudzeniu następnego dnia mieć niesamowite widoki. Rozbijamy namiot i szykujemy wszystko na noc.  Noc mija nam w miarę szybko i wczesnym rankiem budzą nas promienie słońca. Długo czekaliśmy na tę chwilę 🙂 otwieramy namiot i widzimy to..panorama z Rysianki jest niesamowita. Jest pięknie… Śniadanko pod chmurką smakuje jak w najdroższej restauracji 🙂 Chwilkę leniuchujemy a potem pakujemy plecaki i ruszamy w kierunku Hali Miziowej i Pilska*. Bardzo urokliwa trasa, którą już szliśmy wcześniej, jednak wtedy nie było jeszcze na naszym blogu pomysłu na realizację projektu Korony Beskidu Żywieckiego klubu KZKG RP i nie zrobiliśmy zdjęć na wszystkich szczytach. A na trasie Rysianka -> Pilsko przechodzimy przez trzy wierzchołki wchodzące w jej skład. Kiedyś nie zrobiliśmy tam zdjęć głównie dlatego, że dwa z tych szczytów nie są oznakowane, ale teraz szukamy najwyższego wzniesienia i kolejne szczyty korony dołączają do kolekcji. Są to Trzy Kopce*, Palenica* (oznakowany szczyt słowacką tabliczką – BRTS to jego słowacka nazwa) i Munczolik*.  (Trzy Kopce) (Palenica) (Munczolik) (schronisko na Hali Miziowej)

Docieramy na Halę Miziową a z niej ruszamy dalej czarnym szlakiem na Pilsko. Z Pilska wracamy na Halę Miziową bo to właśnie tam spędzimy noc 🙂 Kolejny poranek w górach wita nas piękną pogodą  🙂 ciepło, słoneczne.. chce się żyć 🙂 budzimy się z widokiem na Babią Górę.Po śniadaniu ruszamy na szlak. Wracamy na Rysiankę przez Munczolik, Palenicę i Trzy Kopce, a na sam dół schodzimy przez Halę Lipowską, Halę Redykaną i Halę Boraczą 🙂 Tym sposobem zatoczyliśmy koło i kończymy wyprawę w Żabnicy Skałce. Zmęczeni, spełnieni, szczęśliwi – to dobre podsumowanie tego weekendu :).

Wakacje się rozpoczęły, więc to idealny czas na to, aby rozpocząć przygodę z górami. Jeśli jeszcze ich nie pokochaliście i cały czas zastanawiacie się czy jechać, to mamy nadzieję, że nie będziecie dłużej zwlekać :). WARTO!!!! 🙂

Trasa w pigułce^

Skałka Żabnica –> Hala Rysianka – 2h 25 min.

Hala Rysianka –> Trzy Kopce –> Palenica –> Munczolik –> Hala Miziowa (Schronisko PTTK) – ok. 2h 15 min.

Hala Miziowa (Schronisko PTTK) –> Pilsko – 30 min.

(…)

Hala Rysianka –> Hala Lipowska – ok. 10 min.

Hala Lipowska –> Boraczy Wierch –> Hala Redykalna – 40 min.

Hala Redykalna –> Hala Boracza – 30 min.

Hala Boracza –> Żabnica Skałka – 40 min.

Letnie, górskie pozdrowienia, “W cieniu Gór”!!

^czasy podane są na podstawie mapy Beskid Żywiecki, ExpressMap, Warszawa 2015

*Hala Rysianka, Trzy Kopce, Palenica, Munczolik, Pilsko, Lipowski Wierch, Boraczy Wierch – szczyty wchodzące w skład Korony Beskidu Żywieckiego Klubu Zdobywców Koron Górskich RP

Kompletujesz wszystkie szczyty wchodzące w skład Korony Beskidu Żywieckiego? 🙂 Jeśli tak – możesz uzyskać odznaczenia 🙂

Popularna KBŻ po zdobyciu 1 szczytu z listy                                                                  Brązowa KBŻ po zdobyciu 10 szczytów z listy                                                                      Srebrna KBŻ po zdobyciu 25 szczytów z listy                                                                      Złota KBŻ po zdobyciu 35 szczytów z listy