JEŚLI CHCECIE DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ O NASZYM PROJEKCIE BABIA GÓRA12PROJEKT BABIA GÓRA12

Projekt Babia Góra12 w dalszym ciągu trwa i wytrwale dążymy do tego, żeby pokazać Wam to, jak wygląda Diablak każdego miesiąca w 2019 roku. Żeby urozmaicić sobie comiesięczną wizytę na najwyższej górze Beskidu Żywieckiego, w sierpniu postanowiliśmy wybrać się tam “na lekko” na trening biegowy. Zapraszamy Was na sierpniową Babią Górę w naszym biegowym wydaniu :).

Wydawnictwo Turystyczne Compass

W sierpniu wizyta na Babiej Górze była bardzo ciekawa i intensywna, dzięki temu, że wykorzystaliśmy ją na trening biegowy. Po raz pierwszy w tym roku ruszyliśmy w kierunku Markowych Szczawin czarnym szlakiem z Zawoi Podryżowanej. To mniej uczęszczany szlak, nieco dłuższy, ale bardzo przyjemny szczególnie ze względu na to, że nawet w szczycie sezonu zaznać możemy tam absolutnego spokoju i ciszy.

Trekkingowo dojście do Markowych Szczawin zajmie nam około 2h 15 min. W większości szlak prowadzi przez przyjemne odcinki leśne.

Po krótkiej przerwie przy schronisku ruszyliśmy dalej w stronę żółtego szlaku, aby Percią Akademików dotrzeć na sam szczyt. Dzień był bardzo upalny więc ostatnie metry dały się nam mocno we znaki. Tym razem na samej górze nie spędziliśmy dużo czasu ze względu na nasz biegowy strój, a podobnie jak w lipcu wiatr na szczycie sprawił, że odczuwalna temperatura była niższa i stojąc bez ruchu, mięśnie szybko zaczęły zastygać. Żeby nogi nam się nie zastały po kilku minutach zbiegliśmy w stronę Przełęczy Brona czerwonym szlakiem, a następnie ponownie do schroniska. Spod schroniska do Zawoi ruszyliśmy zielonym szlakiem, dzięki temu maksymalnie urozmaiciliśmy sobie ten biegowy, sierpniowy dzień na Babiej Górze.

Dla nas była to kolejna okazja do tego, aby poznać Babią z innej (z biegowej) strony. Bieganie w górach to zupełnie inna aktywność niż trekking, do której należy przygotować się w odmienny sposób. To też ciekawa opcja na urozmaicenie całego projektu i pokazanie tego, że na Babiej nie można się nudzić 🙂

Zachęcamy Was do zaglądania na nasze profile społecznościowe – Facebook i Instagram. Tam znajdziecie mnóstwo zdjęć i relacji z bieżących wyjazdów.

Trasa w pigułce:

Zawoja Podryżowana → Markowe Szczawiny – 2h 15 min.

Markowe Szczawiny → (do żółtego szlaku – Perć Akademików) – 15 min.

żółty szlak → Babia Góra Percią Akademików – 1h 15 min.

Babia Góra → Przełęcz Brona – 1h

Przełęcz Brona → Markowe Szczawiny – 20 min.

Markowe Szczawiny → Zawoja Markowa – 1h

(czasy podane są dla przejścia trekkingowego)

Z górskimi pozdrowieniami, “W cieniu Gór”!!