Glinne -> Magurka Radziechowska -> Magurka Wiślańska – 14.05.2017

Glinne, Magurka Radziechowska, Magurka Wiślańska to szczyty wchodzące w skład Korony Beskidu Śląskiego Klubu Zdobywców Koron Górskich RP

Właśnie na taki dzień czekaliśmy od dłuższego czasu! Brakowało nam prawdziwej wiosennej i słonecznej aury 🙂 Mimo tego, że uwielbiamy w górach zimę, to mamy nadzieję, że teraz czekają nas już same ciepłe, letnie dni. Nadszedł czas, kiedy w końcu wysokie górskie buty zamieniliśmy na lekkie, niskie buty podejściowe, w których zawsze przemierzamy szlaki latem.

Od samego rana pogoda dopisywała i wiedzieliśmy, że to będzie piękny dzień. Wybraliśmy więc trasę, która będzie wyjątkowa pod względem widokowym. Wyruszyliśmy w drogę do Węgierskiej Górki. Bardzo przyjemne miasteczko, a właściwie wieś, która dla nas prywatnie jest szczególna, dlatego tak bardzo lubimy tam wracać :). Z pewnością nie jest to miejsce, które należy do najbardziej popularnych turystycznie, jednak jest ono warte odwiedzenia, dlatego zatrzymajmy się przy nim na chwilkę. Dla nas Węgierska Górka żyje nieco innym życiem niż miejscowości takie jak np. Szczyrk czy Wisła w Beskidzie Śląskim. Brak tu licznych straganów z pamiątkami, co kilkanaście metrów “budek” z oscypkami czy restauracji, kawiarni i barów. Jednak jest tu coś, co przyciąga ludzi w słoneczne dni. Węgierską Górkę można określić jako miejsce sportu. Znajdują się tu ośrodki sportowe, organizujące liczne obozy, można zaobserwować w dużej ilości ludzi, którzy biegają czy jeżdżą na rowerze, ale również spacerowiczów, których w szczególności przyciąga Promenada nad Sołą. Alejki, ławki i charakterystyczny most łukowy nad Sołą to idealne miejsce na odpoczynek i długie spacery :). Właśnie w pobliżu promenady, przy stadionie w Węgierskiej Górce parkujemy samochód.

Przechodzimy przez most i idziemy czerwonym – głównym szlakiem beskidzkim w kierunku na Baranią Górę. Naszym celem na ten dzień nie była jednak Barania Góra, a Glinne*, Magurka Radziechowska* i Magurka Wiślańska* – wierzchołki, które należą do Korony Beskidu Śląskiego klubu KZKG RP.

Wystarczyło parę metrów w górę i już możemy obserwować piękną panoramę i most w całej okazałości. Cała trasa jest niezwykle malownicza. W szczególności w okresie wiosenno – letnim, kiedy wszystko tak pięknie się zazieleniło.

Szlak wznosi się praktycznie przez cały czas do góry, jednak podejścia nie są bardzo strome. Aż do Magurki Wiślańskiej trasa jest dość długa. Do pierwszego wierzchołka Glinne docieramy po około półtorej godziny. Jest to szczyt nieoznakowany, dlatego też staraliśmy się znaleźć najwyższe wzniesienie.

Glinne

Ze szczytu rozciąga się piękna panorama, a jej głównym punktem jest idealnie widoczne Skrzyczne – najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego. Następnie szlak schodzi w dół, a po chwili znowu idziemy w górę w stronę kolejnego wierzchołka.

Przechodzimy przez Halę Radziechowską. Miejsce, które nas zachwyciło i zachęciło do tego, aby na chwilkę zrobić sobie przerwę. Rozłożyliśmy koc i obserwowaliśmy cudowne widoki 🙂

Docieramy do Magurki Radziechowskiej 🙂 To także nieoznakowany szczyt. Widoki są niesamowite.

Magurka Radziechowska Następnie kierujemy się w stronę Magurki Wiślańskiej. Ten fragment jest chyba najpiękniejszy widokowo. Idziemy graniastym odcinkiem i troszeczkę bardziej płaskim. Jest to miejsce, z którego widzimy szlaki, które przeszliśmy kiedyś. Uwielbiamy patrzeć na szczyty i drogi, na których byliśmy wcześniej z innych miejsc i z innej perspektywy. Idąc wiedzieliśmy między innymi Skrzyczne, Malinowską Skałę, Baranią Górę, słowacką Fatrę Magurka Wiślańska

Szczyt Magurki Wiślańskiej jest aktualnie również nieoznakowany. Kiedyś wisiała w tym miejscu tabliczka, ale przypuszczamy, że drogowskazy zostały zmienione na nowe. Jest on jednak charakterystyczny bo rozchodzą się w tym miejscu szlaki – zielony na prawo w stronę Skrzycznego i Szczyrku oraz zielony i czerwony w lewo w kierunku na Baranią Górę i Przysłop.
     Ze względu na to, że musimy wrócić do samochodu, który zostawiliśmy w Węgierskiej Górce, wracamy tą samą drogą. Czerwony szlak z Węgierskiej Górki w kierunku na Baranią Górę – główny szlak beskidzki oczarował nas. Z pewnością od tej chwili jest jednym z naszych ulubionych w Beskidzie Śląskim. Polecamy Wam serdecznie tę trasę i radzimy wybrać się na nią w tak piękny i słoneczny dzień, żeby móc podziwiać wszystko dookoła :).

Trasa w pigułce ^
    Węgierska Górska -> Glinne -> Hala Radziechowska – 3h 15 min.
    Hala Radziechowska -> Magurka Radziechowska – 20 min.

Magurka Radziechowska -> Magurka Wiślańska – 30 min,

Wiosenne pozdrowienia, “W cieniu Gór”!!

^
czasy podane są na podstawie mapy Beskid Śląski, ExpressMap, Warszawa 2015

* Glinne, Magurka Radziechowska, Magurka Wiślańska – szczyty wchodzące w skład Korony Beskidu Śląskiego Klubu Zdobywców Koron Górskich RP
Kompletujesz wszystkie szczyty wchodzące w skład Korony Beskidu Śląskiego? 🙂 Jeśli tak – możesz uzyskać odznaczenia 🙂