Skrzyczne – 17.12.2017

Skrzyczne to szczyt wchodzący w skład Korony Beskidu Śląskiego Klubu Zdobywców Koron Górskich RP

SKRZYCZNE* – można by mówić wiele o tym miejscu. Przede wszystkim jest najwyższym szczytem Beskidu Śląskiego, przez co automatycznie wyróżnia się spośród innych. Ale to wie każdy – przynajmniej każdy Górołaz :). Jako najwyższy wierzchołek, rozpoczyna listę szczytów wchodzących w skład Korony Beskidu Śląskiego klubu KZKG RP.

Jego charakterystyczny wygląd i widoczny z daleka nadajnik RTV, który znajduje się na szczycie, sprawia że Skrzyczne rzuca nam się w oczy nawet z dużej odległości. Ponadto jest to kraina białego szaleństwa, o czym wie każdy miłośnik sportów zimowych. My nie jeździmy na nartach czy desce, jednak bacznie obserwujemy ilu narciarzy przyciąga Skrzyczne w okresie zimowym. Jeśli nie byliście na Skrzycznem, albo nie odwiedzaliście tego miejsca już jakiś czas, to z pewnością Waszą uwagę przykuje nowa kolej linowa, która swoim wyglądem przypomina alpejskie kurorty. Górny odcinek wyciągu był wyremontowany już jakiś czas temu, jednak obecnie nowymi, nowoczesnymi, zamykanymi kanapami dojedziemy również do pierwszej stacji na Jaworzynę. Dzięki kolejce linowej, którą dostaniemy się na sam szczyt Skrzycznego, szczyt ten staje się dostępny dla każdego. Nawet dla tych osób, które nie lubią bądź nie mogą o własnych siłach wdrapać się na górę. Kiedy dotrzemy już na miejsce, u góry znajduje się wieża widokowa, z której turyści chętnie korzystają, gdyż z nieco wyższej perspektywy możemy obserwować wspaniałą panoramę. Przy dobrej pogodzie widoczne są również Tatry, więc widoki naprawdę są imponujące. Na szczycie dostępne jest również schronisko, w którym możemy spędzić noc bądź po prostu odpocząć, napić się i zjeść a w piękną słoneczną pogodę latem odpocząć na tarasie.

My Skrzyczne mieliśmy okazję odwiedzić wiele razy o każdej porze roku. Niejednokrotnie dzieliśmy się na naszym fanpage’u facebookowym zdjęciami, a na blogu opisywaliśmy nasze wędrówki na jego szczyt. Odwiedzając Skrzyczne możemy pokusić się o dłuższą wyprawę i potraktować go jako przystanek w dalszej wędrówce, kierując się aż do drugiego, co do wysokości szczytu Beskidu Śląskiego – Baranią Górę, przechodząc przez popularną i bardzo charakterystyczną Malinowską Skałę i inne wierzchołki, które są w składzie Korony Beskidu Śląskiego.

We wcześniejszych wpisach możecie przeczytać opisy tras, dlatego zachęcamy Was do kliknięcia w linki obok –> Skrzyczne -> Malinowska Skała , Skrzyczne, Barania Góra i wiele innych.

Do tej pory (właściwie to nie wiemy dlaczego 🙂 ) zawsze na Skrzyczne szliśmy szlakiem niebieskim ze Szczyrku. Tym razem dla urozmaicenia postanowiliśmy ruszyć także ze Szczyrku, jednak szlakiem zielonym (szlak zielony w pewnym momencie łączy się z czerwonym, a następnie z niebieskim, więc druga część trasy to droga, którą wchodziliśmy zawsze).

Punktem charakterystycznym, od którego zaczynamy i gdzie możemy odnaleźć drogowskaz jest Karczma Maciejówka i popularna w Szczyrku sala weselna Romeo i Julia. Zapraszamy na fotorelację z wejścia.

Wieża widokowa na Skrzycznem          (Wieża widokowa na Skrzycznem)

Koniecznie wybierzcie się na Skrzyczne :).

Trasa w pigułce ^

Szczyrk (okolice Karczmy Maciejówka) -> Becyrek – ok. 50 min.

Becyrek -> początek szlaku niebieskiego – ok. 40 min

szlak niebieski -> Skrzyczne – 45 min.

Górskie pozdrowienia, “W cieniu Gór”!!

^czasy podane na podstawie mapy “Beskid Śląski”, ExpressMap, Warszawa 2015

*Skrzyczne – szczyt wchodzący w skład Korony Beskidu Śląskiego Klubu Zdobywców Koron Górskich RP

Kompletujesz wszystkie szczyty, które wchodzą w skład Korony Beskidu Śląskiego? 🙂 Jeśli tak – możesz uzyskać odznaczenia 🙂